maandag 11 juli 2011

Oratie prof. dr. Monique Volman: Kennis van betekenis. Betrokkenheid als kwaliteit van leerprocessen en leerresultaten

"Betere leerprestaties en een hoger kennisniveau worden op dit moment gezien als dé uitdaging voor het onderwijs. In haar oratie waarschuwt Monique Volman voor de keerzijden van dit accent op individueel presteren. Dit kan bij jongeren leiden tot een gebrek aan betrokkenheid bij de samenleving; voor sommigen door een eenzijdige focus op het eigen succes, voor anderen doordat ze al jong ervaren onderaan de ladder te staan. Ook ‘jongeren betrekken bij de samenleving’ is echter een taak van scholen. Volman pleit ervoor ook aandacht te besteden aan het bevorderen van betrokkenheid als kwaliteit van leerresultaten....."

Meer informatie en de volledige tekst van de oratie is te vinden op
http://www.kohnstamminstituut.uva.nl/persberichten/persbericht_oratieMoniqueVolman.htm

woensdag 6 juli 2011

Joseph Kessels verzorgt keynote op het symposium positief onderwijsleerklimaat


Joseph Kessels verzorgt een belangrijke bijdrage aan ons symposium 'Samen werken aan een positief en waarderend onderwijsleerklimaat'.


Kessels is hoogleraar 'Opleidingskundig leiderschap' aan de Open Universiteit en hoogleraar Human Resource Development aan de Universiteit Twente. Naast vele ander functies is hij ook grondlegger van het adviesbureau Kessels & Smit.

Joseph Kessels is een veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland en hét voorbeeld van een positieve waarderende benadering.

Meer informatie over Joseph Kessels vindt u op http://josephkessels.com/